Logo si Design Interior.ro
  • Acasa

De ce Logo?

Zi de zi suntem agresati de logo-uri. La televizor, pe net, in reviste si ziare, pe fiecare panou stradal, pe ambalajul fiecarui produs din casa sau magazin. Logo-urile sunt o prezenta cotidana a vietii noastre. Ele sunt folosite pentru identificarea companiilor sau organizatiilor, a produselor sau serviciilor si a evenimentelor, dar pot fi folosite pentru particularizarea diverselor altor entitati grupandu-se astfel in familii arborescente de logouri. Familii de sigle sunt de exemplu indicatoarele dintr-un aeroport (exit, toilette, prim-ajutor, sau obiecte pierdute, etc., toate in culorile si linia grafica a siglei aeroportului) sau dintr-o sucursala bancara (casa, ghiseu depozite, asistenta imprumuturi, etc.).

O sigla, sau logo, sau efigie, sau emblema este piesa centrala a identitatii unei marci. Daca cineva precizeaza o marca, de exemplu McDonalds, si ea iti aduce in memorie cele doua arcuri aurii, atunci se poate afirma ca bugetele de sute de milioane de dolari cheltuite pe branding si logo design au fost bine investite.

Hai sa facem o scurta trecere in revista a catorva sigle de referinta, ce sunt cu siguranta in prima suta de logo-uri de succes din lume.

googleTotul a inceput in 1996 ca un proiect a doi studenti din Stanford University. Logo-ul Google a cunoscut de-a lungul anilor diverse versiuni, oprindu-se azi la creatia lui Ruth Kedar ce e un logotip aproape simplist de amator care corespunde cu simplitatea motorului de cautare, cel putin in aparenta. Din cand in cand,  pe website, sigla este completata cu simbolistica ce complimenteaza si sarbatoresc date calendaristice.

SnickersIn 1930, familia Mars a introdus un al doilea produs denumit dupa calul lor favorit. Aceasta bara de ciocolata, nougat de alune si caramel este cea mai bine vanduta marca de ciocolata (2 miliarde de dolari anual) si a ramas in momoria tuturor ca un ambalaj cotidian aruncat pe bancheta din spate a autoturismlui.

MercedesLogo-ul conceput pentru marca Mercede Benz (Gottfied Daimler), producator de mijloace de transport, reprezinta simbolic trei directii diferite, trei capete compas, pentru trei medii dinamice: aer, apa si uscat. Culoarea argintie a fost adoptata la Grand Prix Nuerburhring in 1934, cand masina de concurs a depasit greutatea eligibila la start. Atunci oficialii echipei Mercedes au sablat/polisat masina peste noapte. Automobilul a pierdut astfel din greutate, capatand in acelasi timp numele de sageata argintie.

Playboy este una dintre cele mai populare reviste pentru domni lansata de Hugh Hefner in 1953. Imaginea iepurasului dinPlayboy sigla are evident conotatii sexuale, dar si atitudinea vesela, glumeata si jucausa data de papion, ca accesoriu al costumatiei iepurasului. Logo-ul a intrat atat de bine in memoria colectiva, incat in 1959, o corespondenta ce avea imprimata o adresa gresita a fost rerutata spre destinatarul corect dupa logo-ul imprimat pe plic.

Nike a fost si este un deschizator de drumuri in noua cultura manageriala. Lasandu-si consumatorul sa-si proiecteze propriul produs, Nike este cel mai mare producator de echipament sportiv fara sa fie proprietarul a niciunei singure fabrici proprii. Cand a aparut pe piata, logo-ul marcii Nike a fost ales in 1971 in urma unui concurs cu 35 de pstiarticipanti pentru ca reprezenta aripile zeitei grecesti a victoriei pe care Zeus o trimisese sa lupte impotriva titanilor. La momentul respectiv, fondatorul companiei Phil Knight spunea despre sigla: “nu imi place in mod deosebit, dar el va creste cu mine cu tot”.
Nike

Si povestile pot continua:
Apple   Mtv Rolex NBC    Volkswagen    Wikipedia    Harley-Davidson

Nu stiu cum se face, dar cele mai performante companii au si cele mai solide sigle. De fapt stiu si pot spune ca este remarcabil cat de mult conteaza logo-ul in reusita unei companii, produs sau eveniment. Figura centrala a comunicarii intre companie si restul lumii este logo-ul. Clientii, competitia, partenerii, consumatorii si autoritatile comunica cu compania prin canale si medii informationale. Cu toate acestea, din punct de vedere mental ei vor raporta caracteristicile si reperele companiei la brand-ul acesteia. Cu alte cuvinte, calitatea produselor, performantele economice, produsele si serviciile, ca si intreaga istorie a unei companii tind sa se identifice cu sigla acesteia, in masura in care aceasta este reprezentativa, este bine aleasa, este bine utilizata si comunicata constant cu orice prilej.




Scopul demersului architectural este ca prin forme si lumini sa fie create un cadru unic care sa ilustreze o parte din personalitatea locatarului, dar si sa produca o anumita stare.

Prin contrastul dintre forme si texturi se poate delimita orice spatiu care se poate imparti in functiuni, astfel incat  sa fie usor de perceput de la prima vedere.

Detaliile ajuta intotdeauna, insa nu trebuie sa sufoce compozitia urmarita, astfel incat cel mai mare accent sa cada pe proportionalitatea si geometria spatiului. Spatiul in sine trebuie gandit pentru prezent, dar fara a-i altera posibilitatile de a-l transforma in viitor.



“Less is more” Ludwig Mies van der Rohe
 
Campanie impotriva fumatului

Locul I - Ilustrare grafica a luptei impotriva fumatului juvenil

Organizator: European Commission’s Health & Consumer Protection Directorate (DG SANCO)
Partener:
European Youth Forum (YFJ)

De la idee la concept

Locul II - Concept de obiecte sanitare cu spatii de depozitare

Organizator: S.C. Romstal S.R.L.
Partener:
Trends and Ideas

Logo si design interior ofera clientilor consultanta in logo, design interior, rebranding, creatii logo, dar si in design, design logo, imagine logo.

Construit cu HTML5 si CSS3
Copyright © 2014 Fine Design Studio
Site-ul apare in Directorul Kappa